Poniżej zapoznasz się z najczęściej zadawanymi pytaniami dotyczącymi sprzedaży i wynajmu nieruchomości. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zapraszamy do biura nieruchomości w Dąbrowie Górniczej przy ul. Kondratowicza 1 lub do kontaktu telefonicznego lub emailowego / wiadomość SMS.
Jakie dokumenty przygotować do zgłoszenia nieruchomości w biurze ?
Zgłaszając nieruchomość wystarczy minimum dokumentów, ponieważ aktualne dokumenty niezbędne do sprzedaży przygotujemy za Ciebie.
Prosimy o przygotowanie jedynie tego co posiadasz we własnym domowym archiwum. Mogą to być np. archiwalne mapy, odpisy aktów notarialnych, wypisy z ksiąg wieczystych, postanowienia spadkowe. Na podstawie starych dokumentów będziemy mogli zidentyfikować nieruchomość i właściciela. Jeśli nie masz żadnych dokumentów – nie szkodzi – poradzimy sobie z tym ;-)
Czy zgłoszenie nieruchomości w biurze nieruchomości jest płatne ?
Zgłoszenie nieruchomości jest bezpłatne. Płacisz tylko za efekty. Rozliczamy się dopiero po sprzedaży lub wynajęciu nieruchomości.
Ile kosztuje obsługa sprzedaży nieruchomości ?
Wynagrodzenie zależne jest od zakresu usług, które zamawiasz. Możemy zająć się kompleksową sprzedażą Twojej nieruchomości lub wykonać tylko wybrane czynności np:
- profesjonalną sesję zdjęciową
- przygotowanie dokumentów do sprzedaży
- doradzić przy ustaleniu rynkowej ceny realnej - możliwej do uzyskania ze sprzedaży
Przeczytaj więcej o czynnościach, które wykonujemy. Ceny świadczonych usług podlegają negocjacji. Cennik.
Ile kosztuje usługa wynajęcia nieruchomości ?
Wynagrodzenie zależne jest od zakresu usług, które zamawiasz i rodzaju nieruchomości (dom, mieszkanie, hala magazynowa). Cennik dostępny jest na stronie: Cennik usług w obrocie nieruchomościami. Ceny usług ustalamy indywidualnie.
Kto płaci prowizję sprzedający czy kupujący ?
To zależy od nieruchomości.
Część ofert do sprzedaży / wynajęcia przyjmujemy ustalając cenę, która zawiera koszt obsługi biura nieruchomości. Wtedy kupujący nie ponosi żadnych kosztów obsługi. Są to najczęściej domy i duże nieruchomości komercyjne, które wymagają wyeksponowania na różnych kanałach reklamy i w terenie.
W przypadku mieszkań do wynajęcia i sprzedaży prowizja płacona jest najczęściej przez obie strony transakcji.
Oferta, przy zakupie której kupujący nie płaci prowizji jest opisana lub oznaczona – 0% prowizji dla kupującego.
W jakich godzinach pracujecie ?
Biuro otwarte jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00. Pracujemy również po godzinach otwarcia biura w terenie. Możemy przyjechać do Ciebie w godzinach wieczornych lub wczesnym rankiem. W sprawach pilnych również w weekendy i święta.
Ważne: zarówno spotkania w biurze jak i w terenie prosimy ustalać z wyprzedzeniem. Kontakt z Biurem Nieruchomości.
Ile trwa sprzedaż mieszkania (lub innej nieruchomości) ?
Sprzedaż mieszkania zajmuje nam zwykle nie więcej niż 3 miesiące. Sprzedaż domu zajmuje zwykle więcej czasu, średnio ok 3-12 miesięcy. Termin sprzedaży działek jest trudniejszy do określenia ze względu na różne ich przeznaczenie, bywa, że działkę sprzedajemy w kilka tygodni, a czasami zajmuje to ponad rok.
Jeśli zależy Ci na czasie – skorzystaj z usługi: Skup nieruchomości za gotówkę.
Ile trwa wynajem mieszkania / wyszukanie lokatora ?
Znalezienie godnego zaufania, odpowiedzialnego Najemcy zajmuje zwykle ok. 2-4 tygodni. Czasami bywa, że kilka dni gdy są akurat oczekujące osoby, które zgłosiły nam poszukiwanie.
Duże znaczenie przy terminie oczekiwania na wynajem mieszkania mają między innymi wpływ:
- stan techniczny wyposażenia i wygląd mieszkania
- cena, opłaty dodatkowe, kaucja
- nastawienie i oczekiwania właściciela
- położenie nieruchomości
W jakim rejonie pracujecie ?
DELFIS Biuro Nieruchomości obsługuje obszar Sosnowca, Dąbrowy Górniczej, a także Będzina i miast ościennych Jaworzno, Katowice, Chruszczobród, Czeladź, Psary.
Możemy również dojechać na Twoje życzenie w odleglejsze rejony woj. śląskiego i małopolskiego.
Gdzie znajduje się biuro nieruchomości ?
Biuro Nieruchomości DELFIS ma siedzibę w Dąbrowie Górniczej przy ul. Kondratowicza 1.
Poprzednią siedzibą Biura Nieruchomości DELFIS był Sosnowiec.
Kto jest właścicielem Biura Nieruchomości DELFIS ?
Właścicielem Biura Nieruchomości DELFIS jest Tomasz Suchy. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach (stopień magistra ekonomii) oraz Górnośląskiej Wyższej Szkoły Handlowej w Katowicach (studia podyplomowe na kierunku: Zarządzanie nieruchomościami oraz Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami. Tomasz Suchy posiada licencję zarządcy oraz pośrednika nadaną przez Ministerstwo Infrastruktury. Przeczytaj więcej na stronie o biurze nieruchomości.
Nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie?
Napisz lub zadzwoń do nas z przyjemnością odpowiemy i doradzimy w sprawach związanych ze sprzedażą, wynajmem nieruchomości.
My nie obiecujemy - DZIAŁAMY!
Zakres usług: DELFIS Biuro Nieruchomości Sosnowiec Dąbrowa Górnicza